Monday, January 13, 2014

nu sînt actor - dar știu multe actrițe iubitafizice :)


Nu-l știu bine pe Iulian Tănase - ne salutăm, dar sigur nu mai ține minte cine sînt, n-am ajuns niciodată 'la bere' împreună. Nici cu vreunul din cei de la kooperativa.ro n-am fost la bere (fără ghilimele, de data asta) - și, cu atît mai puțin, cu cei (de fapt, cele) de la www.we-are-here.ro. Dar aș putea să ajung, cu toți cei de mai sus, la un spectacol de teatru - și anume la Iubitafizica lui Iulian Tănase, care se află în plină operațiune de crowdfunding pe www.we-are-here.ro :)





NU pe scenă, ci în sală, admirîndu-mi inclusiv un cititor :> Toți cei cu care m-am întîlnit, prin proiecte, în ultimii cîțiva ani, știu că nu prea sînt 'actor'. Chiar ultimii ani de teatru labirint m-au împins, sistematic, spre postura de 'producător' - ca să-i pot debarasa, pe adevărații actori, de tot felul de trebi meschine ce țin de finanțare și administrație și logistică și alte din astea. Pînă la urmă am intrat, ce-i drept, sistematic, în spectacole - dar, în cel mai bun caz, ca back-up sau în puncte sensibile de pe traseu (început și final), de regulă, în timpul spectacolului, intram în rol de problem solver, tocmai pentru că știam ce se întîmplă în spectacol pe ansamblu. 
Postura asta am abandonat-o deabia în 2013, cînd am scăpat, în fine, de munca de 'producător' și am 'jucat' cît nu o făcusem în toți anii precedenți: începînd din ianuarie, în Lisabona, și pînă în decembrie, 'cititor senzorial' în București. 
Dar asta tot nu se pune - pentru că, după cum știți (?), teatrul labirint funcționează un pic altfel :) De fapt, în toate operațiunile de teatru labirint derulate din 2008 încoace, una din sarcinile principale, la orice workshop, cît de mic, a fost să scoatem participanților din cap cam tot ce știau ei despre 'teatrul clasic' și despre 'joc teatral'. Pentru că, în teatrul labirint, ai contact direct cu spectatorul, 'jocul' tău e orice altceva decît teatral, este extrem de personal. Te 'joci' pe tine, eventual extrăgînd un arhetip din tine - NU un text, un script al altcuiva. 

Drept care NU o să urc pe scenă - dar pasez, mai departe, oportunitatea asta uneia/unuia dintre voi :) 
Schema e următoarea: echipa de la kooperativa.ro a finanțat cu 100 de euro operațiunea de crowdfunding a celor de la Lightwave Theatre Company, care pun în scenă Iubitafizica. Ei, bine, suma asta asigură un rol în piesă, cu două repetiții alături de echipă și, firește, un loc garantat la premieră și invitație la after-party. Ei au pasat mai departe oportunitatea asta unei comunități de bloggeri - iar eu o dau și eu mai departe. În cazul în care cîștig, donez rolul în piesă etc. cititoarei/cititorului care...

Da, am ajuns și aici: ce aveți de făcut ? De data asta e cu like și share, căci textul ăsta e în competiție, pomenind și explicit de strîngerea de fonduri pentru Iubitafizica, să mai afle și alții ! Știu, poate nu pare so fun chestia asta cu like și share - dar o să fie, în caz că sînt eu cîștigătorul, zău :)


Cam așa e. Nu trebuie să aveți pile la ChinezuVlad DuleaLoredana PricopieDragoș AsafteiMarin ApostolAlexandra BlașCristian FloreaMihaela Ivan sau Claudiu Ciobanu - o să avem toți pile, puhoi, dacă iese operațiunea asta de crowdfunding pentru Iubitafizica :)  






No comments :

Post a Comment