Friday, January 17, 2014

hai înăuntru, la joacă - un curs de design de proiect


În ultimele trei zile, am reluat cele trei post-uri referitoare la ce urmărește evaluatorul unei candidaturi de proiect - distribuite, pentru întîiași dată, la sfîrșitul lui august 2013, cînd tocmai mă pregăteam să mă îmbarc în operațiunea Labyrintheme - ultima vară. Le-am lăsat tot în formula inițială, respectiv
'episodul' 1 (din 3) - aici
'episodul' 2 (din 3) - aici

'episodul' 3 (din 3) - aici
Mizele au fost, evident, mai multe - că măcar atît am învățat de la Caragiale, strict via Florin Manolescu. Și una dintre ele se rostogolește deabia acum.

Îi dau drumul cu cursul ăla de design de proiect. Deocamdată într-o formulă super-comprimată, de opt ore în week-end, din cauză de criză de timp față cu primele termene limită în programul Erasmus+ - urmînd s-o mai lungim un pic către vară, pe formula fostelor seminarii de contact Grundtvig din Socrates II, după ce trece iureșul din martie-aprilie 2014. Dar cele opt ore față-n-față se continuă (normal!) cu asistență individualizată online.

Prin urmare, ne-am putea întîlni (deocamdată) în 
* Iași: 28 februarie - 1 martie 2014 (cam bătut în cuie)
* Slatina: 21-22 februarie 2014 (propunere)
* Bacău: 14-15 februarie 2014 (aproape bătut în cuie)
* Galați: 7-8 martie 2014 (propunere, later edit)
într-o formulă de trei ore vinerea (17.00-20.00) și cinci ore sîmbăta (9.00-14.00).

O să fie și cu bănuți (dar nu cineștiece), astfel încît, după ce se risipește ceața de pe costurile cu transportul, cazarea & micul-meu-dejun de la ora 16, materiale, consumabile, sală etc. să nu fie nimeni trist (nici eu, nici partenerii locali). 

Subsemnatul vine cu o experiență de:
* management de proiect, încă din 1995 - cu proiecte elaborate și administrate cu finanțare USAID, Phare, Fundația /Soros/ pentru o Societate Deschisă, Socrates II, Învățare pe Tot Parcursul Vieții, Tineret în Acțiune;

* evaluare [de candidaturi de proiect], încă din 1997 - în programele Phare (societate civilă, administrație publică), Socrates II, Învățare pe Tot Parcursul Vieții, Tineret în Acțiune, Fondul Cultural Național;
* evaluare externă [de proiecte în derulare] - în proiecte finanțate prin sub-programele Minerva și Grundtvig și programul Tineret în Acțiune.
Am făcut, recent, calculul și mi-a ieșit că am produs proiecte de peste 2 milioane de euro pentru organizațiile pentru care am lucrat și partenerii lor numai în ultimii ani ai secolului ăstuia. Știu că e puțin dacă vă raportați la vreunul din monștrii finanțați din fonduri structurale - dar NU sînt adunați din nuștiuce POS-DRU-uri inutile, sînt asamblați din multe proiecte fabuloase mici și mijlocii, contractate numai cu finanțatori prietenoși, care nu-ți cer tone de hîrtii și nici nu-ți amînă plățile cîte un an de zile :) Ceea ce vă doresc și vouă...

Cursul n-are cum să fie acreditat în vreun fel în formatul ăsta, dar vine cu o diplomă de participare și cu multe cunoștințe practice.

Sînteți interesați de vreuna din sesiunile de mai sus? Aveți (prin absurd) vreo propunere pentru o sesiune similară în București ? Deci, dați un semn, deci...


  

No comments :

Post a Comment